Monitor Audio RX8 vloerspeaker / zwart, wit, bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Monitor Audio RX8 vloerspeaker / zwart, wit, bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

quad606 02-02-2011

Ik gebruik deze speakers als frontspeakers op een Denon AVR-3311 receiver in een 5.1 setup met de RX8 aangesloten in bi-amp mode. Eerste weken heb ik ze ingespeeld op laag vermogen. Terwijl de klank in het begin een beetje magertjes klonk is deze ondertussen helemaal opengebloeid en klinkt deze luidsprekers perfect. Zowel analoge als digitale bronnen worden warm en duidelijk weergegeven met een beheerste bas.
Op aanraden van de verkoper ben ik gestart zonder subwoofer en ik moet zeggen dat ik deze nog niet gemist heb: de RX-8 heeft meer dan voldoende reserves in de lage tonen. (voor een deel te verklaren door de bi-amp aansluiting, die voor mij noodzakelijk was om de minimale impedantie -6Ohm- van de AVR-3311 te respecteren)

Inaki 15-02-2010

Sjaaa....wat kan ik zeggen over deze speaker. In 1 woord geweldig gewoon. Misschien voorheen niet echt goede speakers gehad en het verschil met deze erg groot maar ik kan niet anders zeggen dan dat het erg goed klinkt. Persoonlijk denk ik op het hele vlak goed qua geluid. Niet te zwaar klinkend ook de hoge tonen komen er goed uit. Na mijn mening erg goed in balans. Mijn versterker Marantz PM15S1. Goede combi samen. Heb ook de GS60 geluisterd maar deze deden er niet aan onder.

rojojong 01-01-2010

Na heel veel luisteren bij hifi speciaal zaken uiteindelijk deze fantastische speakers gekocht.
De strijd ging tussen Dali Ikon6, B&W 683 en 684 als ook de CM7, de Monitor Audio RS6, RS8 en RX8.
Deze speciaal zaak had ze allemaal bij elkaar staan (waar kom je dat overigens tegen?) dus kon ik een zeer goed vergelijk maken. Wat een verschillen allemaal.
Had thuis al voorbereidende tests op diverse sites van diverse speakers gelezen dus wist al redelijk wat ik wilde luisteren.
Dali viel direct af: te scherp, schreeuwerig, te schel, weinig laag. B&W heeft heel goede speakers, klinken zeer goed maar geluid kwam niet lekker los uit de kast.
Paar jaar geleden klonk de oude 7-serie beter dan de huidige 6-serie. Bij de Monitors kwam alles wel lekker los, zeer helder, transparant, dynamisch, strak laag (geen boem-boem speaker maar gewoon goed op de juiste momenten), warm geluid.
De verschillen tussen de opvolger RX8 t.o.v. RS8 zijn goed te horen, wat een verbeteringen allemaal; men heeft daar 4 jaar voor nodig gehad!! Ook de RS6 klinkt zeer goed maar duidelijk anders. Dan is het eigenlijk niet leuk dat alle speakers bij elkaar staan maar geeft wel goed vergelijkingsmateriaal.
Met allerlei genres muziek geluisterd en de RX8 stak met kop en schouders boven alles uit.
Alles geluisterd met een Marantz 8003 serie versterker en CD speler en blijkt een goede combinatie te zijn.
Ik hoef slechts een klein beetje "gas" te geven met de volume knop om een goed geluid te krijgen. Er zit kracht genoeg in deze versterker. De buren zullen niet blij worden als ik het open schroef.
Thuis inmiddels alles aangesloten en daar klinkt het nog beter dan in de winkel.
Wel goede kabels gebruiken (heb zelf vd Hul voor CD speler en monster cable voor de speakers), dat scheelt echt.
Staat op speciale spikes die mijn houten vloer niet beschadigen. Heb ze ong. 20cm. vanaf de muur staan, gewoon recht naar voren (dus niet in een hoek) en ca. 2 meter tussenruimte. Dan krijg je een mooi strak laag geluid.
Werkelijk formidabel, aanrader!!
Maar ga zeker eerst luisteren want het gehoor is voor iedereen verschillend.
Geluid nu nog een 9 want alles moet nog lekker ingespeeld worden maar zal, zodra het "los" is zeker naar een 10 gaan.
Design en afwerking is subliem, ingebouwde kleine magneetjes die je niet zit zitten en waarmee het frontje vast zit. Prachtig!!

Ofjeworstlust 24-10-2012

Ik vrees dat je dit nooit meer zult lezen omdat je niet ziet dat ik 't schrijf, maar mocht je dat wel doen: bedankt voor je review :-) En mag ik vragen welke winkel dat is waar je nog fatsoenlijk kon luisteren?

Alvast bedankt voor je (eventuele :-)) reactie.

Groetjes,